П Р А В И Л Н И К
ЗА ОРГАНИЗАЦИЯТА И ДЕЙНОСТТА НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ, ОБЩИНА КОЧЕРИНОВО, И ВЗАИМОДЕЙСТВИЕТО МУ С ОБЩИНСКАТА АДМИНИСТРАЦИЯ /Изм. Р-е №7, Прот.№ 2/07.02.2020 г., Доп. Р-е № 83, Прот. № 13/20.11.2020 г.,Изм. . Р-е № 31, Прот. № …../06.02.2024 г., изм. и доп. Р-е № 104/28.06.2024 г. /
ГЛАВА ПЪРВА
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
Чл. 1. Този правилник урежда организацията и дейността на Общинския съвет, неговите комисии и взаимодействието му с Общинската администрация..
Чл. 2. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г., Изм. Р-е № 7, Прот. № 2/07.02.2020 г./ Организацията и дейността на Общинския съвет се определят и осъществяват в съответствие с Конституцията на Република България, Закона за местното самоуправление и местната администрация„/ЗМСМА/”, действащото законодателство, Европейската харта за местно самоуправление и разпоредбите на този правилник.
Чл. 3. Правилникът има за цел да осигури ефективна организация на работата на Общинския съвет, неговите комисии и общинските съветници, взаимодействието им с Общинската администрация за осъществяване на местното самоуправление.
Чл. 4. /Изм. Р-е № 128, Прот. № 15/1.11.2013 г./ Общинския съвет заседава основно в залата на общината, а при определени случаи може да заседава в други зали и салони, както в гр.Кочериново, така и в други населени места.
Чл. 5. /Изм. Р-е № 128, Прот. №15/1.11.2013 г., Изм. Р-е № 7, Прот. № 2/07.02.2020 г., изм. Р-е № 31/06.02.2024 г./. Общинският съвет заседава всеки последен петък на месеца от 10.00ч, с изключения на празничните дни, когато той се събира в следващия работен ден. Продължителността на заседанията е до 6 часа. При необходимост Общинския съвет след гласуване, може да реши да продължи времето на заседанията, но с не повече от два часа.
Чл. 5а. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г. - нов/ В своята дейност Общинският съвет спазва следните принципи: законност, колегиалност, демократичност, самостоятелност по отношение на други органи при вземане на решения, гарантиране и закрила на интересите на населението на Община Кочериново, публичност и и гражданска отговорност и почтеност.
ГЛАВА ВТОРА
КОНСТИТУИРАНЕ
Чл. 6. /1/. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ Първото заседание на новоизбрания Общински съвет се свиква от Областния управител и се провежда в 14 дневен срок от обявяване на резултатите от изборите. Същото се открива и ръководи от най-възрастния от присъстващите общински съветници до избирането на Председател на Общинския съвет. Под председателството на най- възрастния общински съветник могат да се проведат само разисквания по избора на председател на общинския съвет.
/2/. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ Преди началото на първото заседание общинските съветници, Кметът на Община Кочериново и кметовете на кметствата полагат предвидената в чл.32, ал.1 от ЗМСМА клетва устно, което се удостоверява с подписване на клетвени листове. Клетвените листове се съхраняват в архива на общинския съвет.
/3/. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г. - нов/ Когато общински съветник или кмет e възпрепятстван да присъства при полагането на клетва, той полага клетва преди началото на следващото заседание на общинския съвет.
Чл. 7./1/. /Изм. Р-е № 128, Прот. № 15/1.11.2013 г./ /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ Общинският съвет избира от своя състав с тайно гласуване председател на общинския съвет.
/2/. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ Всеки общински съветник може да издига кандидатура за председател.
/3/. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г. - нов/. За произвеждането на тайно гласуване за избор на Председател на общинския съвет се избира комисия от 3 души, която утвърждава образец на плик и бюлетина за провеждане на избора, в коятоса записани по азбучен ред имената на издигнатите кандидати, като срещу всяко от тях има квадратче, в което се отбелязва избраният кандидат.
/4/. /Изм. Р-е № 35, Прот. №5/1.4.2016 г. - нов/. Всеки съветник гласува, като поставя в плик бюлетина с отбелязване в квадратчето на предпочитания от него кандидат и пуска плика в изборната урна.
/5/. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г. - нов/. Гласът е действителен, ако в плика е намерена бюлетина с отбелязване само на 1 кандидат в квадратчето срещу името, със син химикал и знак „Х” или „V”.
/6/. /Изм. Р-е № 35, Прот.№5/01.4.2016 г. - нов/. Недействителни са бюлетините, когато:
1. са намерени в избирателната кутия без плик;
2. в избирателния плик е поставена бюлетина без отбелязано име или с отбелязване на повече от едно име;
3. върху тях са дописани думи и знаци, непозволяващи да се уточни избрания кандидат;
4. не са по установения образец.
/7/. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г. - нов/. За избран се смята кандидатът, който е получил повече от половината от гласовете на общия брой съветници.
/8/. /Изм. Р-е №35, Прот.№5/1.4.2016 г. – нов./ Ако при първото гласуване нито един от кандидатите не получи необходимото мнозинство, изборът се повтаря ,като в него участват двамата кандидати, получили най-много гласове. В този случай за избран се смята този, който е получил повече от половината от гласовете на общия брой съветници.
Чл. 7а. /1/. /Изм. Р-е №35, Прот.№5/1.4.2016 г. - нов/. Председателят на общинския съвет може да бъде предсрочно освободен:
1. при подаване на оставка;
2. при трайна невъзможност или системно неизпълнение на задълженията си като председател за повече от три месеца;
3. при смърт;
4. при поставяне под запрещение;
5. при влизане в сила на акт, с който е установен конфликт на интереси по Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси.
/2/. В случаите по ал. 1, т. 1 прекратяването на пълномощията се извършва, без да се обсъжда и гласува. То поражда действие от обявяване на изявлението за прекратяване пред общинския съвет, а по т. 3, т. 4 и т. 5 от момента на настъпване на събитието.
/3/. В случаите по ал. 1, т. 2, решението на общинския съвет се взема по реда за избор на председател на съвета.
/4/. При предсрочно прекратяване на пълномощията на председателя на съвета, нов избор се произвежда веднага след обявяване на оставката или приемане на решението, или на следващото заседание. В случаите по ал. 1, т. 3 и т. 4 нов избор се провежда на първото заседание след настъпване на някое от събитията.
Чл. 8. /1/. /Нов. Р-е № 128, Прот. № 15/1.11.2013 г., Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./. Общинският съвет избира от състава на общинските съветници заместник председател по предложение на съветници.
/2/. Заместник – председателят на Общинският съвет се избира и освобождава с явно гласуване с мнозинство повече от половината от общия брой общински съветници.
/3/. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ Заместник- председателят може да бъде предсрочно освободен по реда на чл. 7а, ал. 1, по реда на чл.7а, ал.2.
Чл. 8а. /Нов. Р-е №128, Прот.№15/1.11.2013 г./ /Отм. Р-е №35, Прот.№5/1.4.2016 г./
ГЛАВА ТРЕТА
ФУНКЦИИ НА ОБЩИНСКИЯ СЪВЕТ
Чл. 9. Общинският съвет се състои от 11 / единадесет/ общински съветници.
Чл. 10. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/01.4.2016 г./. Общинският съвет, освен правомощията по чл.21 от ЗМСМА:
1. /Изм. Р-е № 7, Прот.№ 2/07.02.2020 г./. Определя цялостната политика за изграждането и развитието на общината като административно-териториална единица в следните направления: общинска собственост; данъци и такси; общинска администрация; здравеопазване; образование; култура; социални услуги; благоустрояване и комунални дейности; спорт, отдих и туризъм; безопасност на движението; опазване на обществения ред и сигурността на територията на община Кочериново; създаване на условия за развитие на местната икономика.
2. Определя условията за изграждане на инфраструктурата в общината.
3. Приема собствен бюджет и го разпределя по параграфи. Той е неразделна част от бюджета на общинската администрация.
4. Може да образува местни фондове, чиято дейност е свързана със задоволяване на потребностите на населението.
5. Приема структура на Общинския съвет.
6. Общинският съвет може да избере обществен посредник.
7. /Нов. Р-е № 35, Прот. № 5/01.4.2016 г./ Общинският съвет изпълнява и други функции и задачи от местно значение, които не са от изключителната компетентност на други органи и не представляват изпълнителна дейност
8. /Нов. Р-е № 35, Прот. № 5/01.4.2016 г./ В изпълнение на своите функции Общинският съвет приема правилници, наредби, инструкции, решения, декларации и обръщения.
ГЛАВА ЧЕТВЪРТА
РЪКОВОДСТВО НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ
Чл. 11. Освен правомощията определени в чл. 23, ал.4, т. 1,2,3,4 и чл. 25 от ЗМСМА, председателя на Общинския съвет:
1. Съобщава и разпределя материалите и другите предложения в Общинския съвет между неговите комисии, според тяхната компетентност.
2. Осигурява необходимите условия за дейността на комисиите в Общинския съвет.
3. /Отм. Р-е № 34, Прот. № 4/02.03.2018 г./
4. Удостоверява с подписа си протоколи от заседанията на Общинския съвет заедно с протоколиста.
5. Удостоверява с подписа си текста на взетите решения, приетите наредби, инструкции и други документи за тяхното публикуване.
6. /Изм. Р-е № 7, Прот. № 2/07.02.2020 г./. Организира, координира и контролира съхранението на работната документация на Общинския съвет, на присъствените книги и други документи.
7. /Нов. с Р-е № 7, Прот. № 2/07.02.2020 г., доп. с Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г./ Организира, координира и контролира подготовката и окомплектоването на материалите за заседанията на общинския съвет и тяхната доставка по електронен път и/или на хартиен носител до общинските съветници.
8. /Нов. с Р-е №7, Прот.№2/07.02.2020 г., отм. с Р-е № 104, Прот. № 12/.28.06.2024 г /. Организира, координира и контролира своевременното публикуване на дневния ред, всички материали и докладни записки за предстоящите и от проведени заседания на постоянните и временни комисии към Общински съвет Кочериново, включително протоколите от същите, както и дневния ред всички материали и докладни записки за предстоящите заседания на Общински съвет Кочериново, както и протоколите от проведените заседания, на официалната интернет страница на общината или общинския съвет, и следи за нейната пълнота, съхранение и достъпност до гражданите. Дневния ред, всички материали и докладни записки и протоколи от проведени заседания на Общински съвет Кочериново и неговите комисии, се публикуват на интернет страницата на общинския съвет или на общината в отворен формат, позволяващ директно извличане на текстова информация, и/или в машинночетим отворен формат.
8а. /Нова с Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г./. Считано от 1 юли 2024 г., организира и координира, подсигуреното от Община Кочериново излъчване в реално време в интернет, чрез интернет страницата на общинския съвет или на общината, на всяко открито заседание на общинския съвет или неговите комисии, както подсигуреното от Община Кочериново съхранение на записите от заседанията на съответната интернет страница и осигуряването на достъп на гражданите до същите.
8б. /Нова с Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г./. Организира и координира, подсигуреното от Община Кочериново поддържане на публичен електронен регистър на питанията по чл. 33, ал. 1, т. 4 от ЗМСМА и отговорите към тях и следи за своевременното им публикуване на интернет страницата на общинския съвет или на общината в отворен формат, позволяващ директно извличане на текстова информация, и/или в машинночетим отворен формат.
9. /Изм. Р-е №35, Прот.№5/1.4.2016 г./. /Изм. Р-е №7, Прот.№2/07.02.2020 г./ Следи за спазване на този правилник в това число и за присъствието на членовете на Общинския съвет в работата на комисиите и заседанията на Общинския съвет.
10. /Изм. Р-е №7, Прот.№2/07.02.2020 г./. Председателя на Общинския съвет изготвя и внася за разглеждане два пъти годишно отчет за дейността на съвета и неговите комисии, който се разглежда на открито заседание и се разгласява на населението чрез поставяне на обявления на таблото на общината, не по-късно от 14 дни преди заседанието.
Чл. 12. /Изм. Р-е №128, Прот.№15/1.11.2013 г./. Общинският съвет определя размера на възнаграждението на Председателя на Общински съвет – Кочериново според времетраенето на неговата заетост, като за пълен работен ден не надвишава 85% от основната месечна заплата на Кмета на Община Кочериново. При намалено работно време се изчислява пропорционално на заетостта.
Чл. 13. /1/. /Изм. Р-е №35, Прот.№5/1.4.2016 г./. Председателят на Общинския съвет има всички права по трудово правоотношение освен тези,които противоречат или са несъвместими с неговото правно положение. Той може да ползва законоустановения платен годишен отпуск, за което е длъжен да уведоми предварително общинския съвет.
/2/. Председателят на Общинския съвет може да не бъде избиран за член на постоянна комисия.
Чл. 13а. /Нов. Р-е №128, Прот.№15/1.11.2013 г., Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./
/1/ .Заместник – председателят на Общинският съвет:
1. Подпомага председателя при упражняването на неговите функции и правомощия.
2. Изпълнява отделни функции и правомощия на председателя, когато той му възложи това.
3. Председателства заседанието на съвета при предсрочно прекратяване на
правомощията на председателя, при негово отсъствие, както и при обсъждане на дейността му.
/2/. /Нов. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ Заместник – председателят може да свиква заседание на общинския съвет при предсрочно прекратяване на правомощията на председателя.
/3/. /Изм. Р-е №35, Прот .№ 5/1.4.2016 г./ Заместник – председателят получава възнаграждение за работата си в Общинския съвет по решение на ОбС .
ГЛАВА ПЕТА
КОМИСИИ ПРИ ОБЩИНСКИЯТ СЪВЕТ
Чл. 14. Постоянните комисии се конструират и функционират при условията на чл.48, чл. 49 и чл. 50 от ЗМСМА.
Чл. 15. /1/.Постоянните комисии при Общинския съвет са:
1. Комисия по общински финанси, данъци и такси, общинска администрация, концесионни договори, евроинтеграция, проекти и програми.
2. Комисия по здравеопазване, образование, култура и вероизповедания.
3. Комисия по териториално и селищно устройство, общинска собственост, благоустрояване и комунални дейности.
4. Комисия по труд и социална политика, опазване на обществения ред и човешките права, спорт, отдих и туризъм.
5. Комисия по опазване на околната среда и рационално използване на природните ресурси.
6. /Нов. Р-е № 28, Прот. № 3/06.03.2012г., Изм. Р-е № 7, Прот. № 2/07.02.2020 г., Изм. с Р-е № 31 от 06.02.2024 г./ Комисия за противодействие на корупцията.
/2/. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/01.4.2016 г./ Общинския съвет може да извършва промени във вида, броя и съставите на постоянните комисии по предложение на общински съветник.
Чл. 16. /1/. /Изм. Р-е №7, Прот.№2/07.02.2020 г./ Всеки съветник може да бъде избиран най-много в състава на три постоянни комисии. Всеки съветник следва да бъде член на поне една постоянна комисия.
/2/. Всеки съветник може да бъде избран като председател само на една постоянна комисия.
Чл. 17. /1/. Временните комисии се образуват по конкретен повод за проучване на отделни въпроси и за провеждане на анкети.
/2/. Временните комисии се образуват по предложение на председателя на Общинския съвет, кмета на общината или най-малко 1/3 от съветниците.
/3/. С решението за образуване на временни комисии се определят числеността,състава,задачите и срока на дейност.При изключение срока на дейност може да бъде удължен след изтичане на първоначалния определен срок.
Чл. 18. /1/.Всяка комисия се състои от председател и двама членове. Председателят организира работата на комисията .
/2/. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/01.4.2016 г./ Ръководството и членовете на постоянните и временните комисии се избират от състава на общинските съветници с явно гласуване по предложение на общински съветник.
ГЛАВА ШЕСТА
ОБЩИНСКИ СЪВЕТНИЦИ
Чл. 19. /1/ Статутът за правата и задълженията на общинският съветник са регламентирани в чл. 30 до чл. 37 включително от ЗМСМА.
/2/. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/01.4.2016 г./ Най-малко трима общински съветници могат да образуват групи според своята партийна принадлежност или политическа ориентация. Условията за членуване, възникване и прекратяване на членството, както и правата и задълженията на членовете се определят от самата група, в съответствие с разпоредбите на този правилник, като всеки общински съветник може да напусне групата в която членува с писмено заявление до нейния ръководител и председателя на общинския съвет.
/3/. Всеки общински съветник може да участвува само в една партийна група.
/4/. Всяка партийна група избира от състава си ръководител на групата.
/5/. /Нов. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ Всяка група общински съветници представя на председателя на общинския съвет решение за образуването си и списък на ръководството и на членовете й, подписани от всички общински съветници от състава на групата.
/6/. /Нов. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ Председателят на общинския съвет обявява регистрираните групи общински съветници и техните ръководства на следващото заседание на съвета. Същият ред се прилага и при последващи промени в състава и ръководствата им, както и при тяхното прекратяване.
Чл. 20. /1/ /Изм. Р-е № 131, Прот. № 9/6.7.2012 г., Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ Общинският съветник получава възнаграждение за участието си в заседанията на Общинския съвет и на неговите комисии, считано от деня на полагане на клетва.
/2/. /Изм.07.02.2014г. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ Общият размер на възнаграждението на общинския съветник за един месец не може да бъде повече от 70 на сто от средната брутна работна заплата на общинската администрация за съответния месец. Размерът на възнаграждението се определя с решение на общинския съвет, прието с мнозинство повече от половината от общия брой съветници, като за участието си в работата в съответната комисия, ОбС може да приеме решение за получаване на допълнително възнаграждение, чиито размер ОбС определи по реда на горното изречение.
/3/. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ /Изм. Р-е № 7, Прот. № 2/07.02.2020 г./ При отсъствие от редовно заседание на ОбС не получава възнаграждение, освен в случай, че за общинския съветник е налице уважителна причина за отсъствието му, за която последният е представил съответния документ. При отсъствие от извънредно заседание на ОбС, общинския съветник получава 50% от полагаемото му се месечно възнаграждение, освен в случай, че за общинския съветник е налице уважителна причина за отсъствието му, за която последният е представил съответния документ.
/4/. /Изм. Р-е №7, Прот.№2/07.02.2020 г./ При отсъствие от работата на комисиите общинските съветници получават 50% от полагаемото им се месечно възнаграждение, освен в случай, че за общинския съветник е налице уважителна причина за отсъствието му, за която последният е представил съответния документ.
/5/. Общинският съветник има право на командировки, с разрешението на председателя на ОбС.
/6/. Общински съветник, на когото се налага да напусне заседание, преди да е завършило или закъснее за заседание, уведомява председателя на ОбС или председателя на съответната комисия.
Чл. 21. Ако общински съветник не участва в три поредни заседания на Общинския съвет или в общо пет заседания на Общинския съвет през годината без уважителни причини, по предложение на председателя, Общинския съвет приема решение за прекратяване на неговите пълномощия.
ГЛАВА СЕДМА
ОБСЛУЖВАЩО ЗВЕНО
Чл. 22. /1/ /Нов. Р-е 104, Прот. № 12/28.06.2024 г./ В оперативно техническата си дейност Общинският съвет Кочериново се обслужва изцяло от общинската администрация, която е длъжна да осигури:
1. Възможност за своевременно публикуване и съхранение в законоустановен формат в интернет чрез интернет страницата на общинския съвет или на общината, на дневния ред, всички материали и докладни записки за предстоящите и от проведени заседания на постоянните и временни комисии към Общински съвет Кочериново, на Общински съвет Кочериново, както и протоколите от проведените заседания, обществени обсъждания проекто-решени, решения и други.
2. Възможност за своевременно публикуване и съхранение в законоустановен формат в интернет чрез интернет страницата на общинския съвет или на общината, на Публични регистри и други документи, за който нормативен акт изисква това.
3. Считано от 1 юли 2024 г., излъчване в реално време в интернет чрез интернет страницата на общинския съвет или на общината, на всяко открито заседание на общинския съвет или неговите комисии.
4. Съхранение на записите от заседанията на общинския съвет или неговите комисии на съответната интернет страница и осигуряването на достъп на гражданите до същите.
/2/. В структурата на Общинската администрация се създава звено, което подпомага и осигурява работата на Общинския съвет.
/3/ /Нов. Р-е №128, Прот.№15/1.11.2013 г./ В длъжностната характеристика на определеното по предложение и със съгласието на Председателя на общинския съвет длъжностно лице от общинската администрация се записват следните задължения:
1. /нов. Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г./ Осигурява залата, техническата й подготовка, включително съдейства за подсигуреното от Община Кочериново излъчване в реално време в интернет чрез интернет страницата на общинския съвет или на общината, на всяко открито заседание на общинския съвет или неговите комисии, както и съдейства за подсигуреното от Община Кочериново съхранение на записите от заседанията на съответната интернет страница и осигуряването на достъп на гражданите до същите.
2. Осъществява регистрация на съветниците за участие в заседанията и издава съответни документи след приключването на заседанието;
3. Следи за спазването на реда по време на заседание и на определения от Председателя ред за заемане на места в залата;
4. /нов. Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г./ Води протокола на заседанията на Общински съвет Кочериново, както и съдейства за своевременното публикуване на дневния ред, всички материали и докладни записки за предстоящите и от проведени заседания на постоянните и временни комисии към Общински съвет Кочериново, включително протоколите от същите, както и дневния ред всички материали и докладни записки за предстоящите заседания на Общински съвет Кочериново, както и протоколите от проведените заседания, на официалната интернет страница на общината или общинския съвет, в законоустановения формат. Съдейства за своевременното публикуване на всички материали, документи и публични регистри в интернет чрез интернет страницата на общинския съвет или на общината в законоустановения формат.
5. Извършва преброяванията за проверка на кворума;
6. Отчита времето за изказвания на общинските съветници;
7. При тайно гласуване организира технически гласуването;
8. /Изм. Р-е № 35, Прот. №5/1.4.2016 г., нов. Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г./ Изготвя протокола от проведените обществени обсъждания на всички проекти на актове които следва да се приемат с решение на Общински съвет Кочериново, когато законът изисква това.
9. Изпълнява други функции във връзка със заседанията и дейността на Общинския съвет , възложени от Председателя.
Чл. 23. Специалистите от общинската администрация:
- Представят при поискване, съгласувано с кмета на общината, необходимите справки и документи на съветниците, комисиите и председателя на Общинския съвет.
ГЛАВА ОСМА
БЮДЖЕТ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ
Чл. 24. Бюджетът на Общинския съвет включва всички административни и стопански разходи, издръжката на председателя, комисиите, общинските съветници и обществения посредник.
Чл. 25. /1/.Бюджетът на Общинския съвет се предлага от неговия председател и се приема с бюджета на общината за съответната година.
/2/. /Изм. Р-е № 128, Прот. № 15/1.11.2013 г./ Отчета по бюджета се приема от Общинския съвет по доклад на председателя два пъти годишно
ГЛАВА ДЕВЕТА
ЗАСЕДАНИЯ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ
Чл. 26. /1/ Заседанията на Общинския съвет се свикват при условията на чл.23, ал.4 от ЗМСМА, поне веднъж на два месеца.
/2/. /Нов. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ Общинският съвет провежда редовните си заседания в деня, часа и за време, определени в чл.5 от този правилник.
/3/. /Нов. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ Общинският съвет е длъжен да проведе заседание поне веднъж на два месеца.
/4/. /Нов. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г., отм. Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г./ Заседанията на общинския съвет са открити и считано от 1 юли 2024 г. се излъчват в реално време в интернет чрез интернет страницата на общинския съвет или на общината, като записа от заседанията се съхранява на съответната интернет страница и се осигурява достъп на гражданите до същите.
/5/. /Нов. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ По изключение общинският съвет може да реши отделни заседания или части от тях да бъдат закрити.
/6/. /Нов. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ Предложение за закрито заседание могат да правят общински съветник или кметът на общината. Решение за закрито заседание се взима с мнозинство повече от 1/2 от присъстващите общински съветници.
/7/. /Нов. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ Общинският съвет обсъжда и гласува предложението за закрито заседание. Съобразно резултата от гласуването заседанието продължава като открито или закрито.
/8/. /Нов. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г., доп. Р-е № 104, Прот. № 12/28.06. 2024 г./ Решенията, взети на закрито заседание, се обявяват публично заедно с всички документи по предвидения в този правилник и разпоредбите на ЗМСМА.
Чл. 26а. / Нов Р-е № 83, Прот. № 13/20.11.2020 г./
/1/. При обявени извънредно положение, бедствено положение, извънредна епидемична обстановка или кризисна ситуация, засягащи територията на общината или част от нея, и когато въведените мерки и наложените ограничения, свързани с тях, не позволяват или затрудняват провеждането на присъствени заседания, общинският съвет може да провежда заседания от разстояние при спазване на условията за кворум и лично гласуване, като се осигурява пряко и виртуално участие чрез видеоконференция чрез технически средства за комуникационна връзка за едновременно предаване и приемане на образ и звук между общинските съветници, намиращи се на различни места, които отговарят на изискванията за мрежова и информационна сигурност и гарантират участието, идентифицирането и начина на гласуване на всеки общински съветник.
/2/. /доп. Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г./ За заседанията по ал. 1 се изготвя видеозапис върху електронен носител, който се прилага към протокола от заседанието и всички документи и материали от заседанието.
/3/. /нов. Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г. / Заседанията по ал.1 се излъчва в реално време в интернет чрез интернет страницата на общинския съвет или на общината, като записите от заседанията се съхраняват на съответната интернет страница.
/4/. Председателят на общинския съвет, свиква заседанията и определя начина на провеждането им, като осигурява публичност и пряко излъчване на интернет страницата на общината на заседанията по ал. 1, освен ако общинският съвет реши отделно заседание да бъде закрито.
/5/. Обстоятелствата по ал. I и 3 се отразяват в протокола от заседанието.
/6/. Неприсъственото решение се взема от всички общински съветници на една и съща дата посочена с получените материали, като за целта се изготвя образец на формуляр за неприсъствено гласуване с проектите за решения, като общинският съветник отбелязва, начина на гласуване. Формуляра за неприсъствено решение се връща на председателя на Общинския в три дневен срок от вземането на самото решение. Общински съветник не върнал формуляра в три дневен срок от датата определена за вземане решения, не се включва в кворума за определяне на гласуването. Изготвя се протокол от заседанието, като не се провеждат дискусии.
/7/. При провеждане на неприсъствено извънредно заседание, при обявени извънредно положение, бедствено положение, извънредна епидемична обстановка или кризисна ситуация, засягащи територията на общината или част от нея, и когато въведените мерки и наложените ограничения, свързани с тях, не позволяват или затрудняват провеждането на присъствени извънредни заседания на Общински съвет, и е невъзможно заседанията да бъдат проведени чрез видеоконференция, уведомяването на общинските съветници, се извършва по електронен път, с покани в срока по чл. 27а, ал. 2 и ал.5, изпратени на служебните електронни пощи. Поканата съдържа деня, часа, мястото и проект за дневния ред на заседанието с всички постъпили материали по него в електронен вид. Неприсъственото решение се взима по реда на ал.6.
Чл. 27. /1/. /Изм. Р-е № 35, Прот. №5/1.4.2016 г., нов. Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г./ Общинските съветници се известяват по телефона /мобилна връзка или имейл/ не по-късно от 7 дни преди провеждането на редовно заседанието на Общинския съвет за деня, часа и мястото на провеждането му. Проектът за дневен ред за редовно заседание на Общинския съвет и материалите за него се публикуват на интернет страницата на общинския съвет или на общината в отворен формат, позволяващ директно извличане на текстова информация, и/или в машинночетим отворен формат, най- малко 7 дни преди датата на заседанието. Дневния ред и всички материалите за съответното заседание следва да бъдат изпратени на всеки общински съветник в гореописания срок. По изключение, при възникване на нужда за включване в дневния ред и решаване на нетърпящ отлагане въпрос, материали за съответния въпрос се предоставят на общинските съветници и се публикуват на интернет страницата на общинския съвет или на общината в отворен формат, позволяващ директно извличане на текстова информация, и/или в машинночетим отворен формат до деня предхождащ деня на провеждане на съответното заседание.
/2/. Точките по проекта за дневен ред трябва да бъдат конкретно формулирани.
/3/. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ Устни предложения по дневния ред могат да се правят при обсъждането му само ако се отнасят за отпадане на точки или включване на спешно възникнали и нетърпящи отлагане въпроси. Неотложните въпроси се включват в дневния ред с решение на общинския съвет, прието с обикновено мнозинство.
/4/. /Изм. Р-е № 35, Прот. №5/1.4.2016 г./ При определяне на дневния ред на всяко заседание на Общинския съвет се включва отделна точка /изказвания, питания, становища и предложения на общински съветници и граждани/ като се определя време не повече от 20 минути за едно заседание и не повече от 3 минути за едно изказване.
/5/. /Нов. Р-е №35, Прот.№5/1.4.2016 г.,нов. Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г./ Председателят разглежда по реда на постъпването им в деловодството на общината питанията по предходната алинея, постъпили до 8 дни преди деня на провеждане на заседанието, и включва в проекта за дневния ред онези от тях, които са по обществено значими въпроси. Питанията и отговорите към тях се публикуват на интернет страницата на общинския съвет или на общината в отворен формат, позволяващ директно извличане на текстова информация, и/или в машинночетим отворен формат, както и в публичния електронен регистър на питанията по чл. 33, ал. 1, т. 4 от ЗМСМА.
Чл. 27а /1/ /Нов. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ /Изм. Р-е № 7, Прот. № 2/07.02.2020 г., Изм. Р-е № 31 от 06.02.2024 г./ При натрупване на голям брой материали и докладни записки за разглеждане или необходимост от вземане на решение в определен срок, председателят на Общински съвет може да свика извънредно заседание извън определеният в чл.5 график. Заседанието се провежда в работен ден, след 17.30 ч.
/2/. /Изм. Р-е №7, Прот.№2/07.02.2020 г., отм. Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г /.
/3/./отм. Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г/ .
/4/./отм. Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г /.
/5/. /отм. Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г /.
/6/. /отм. Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г /.
Чл. 28. /1/. /Изм. Р-е №35, Прот.№5/1.4.2016 г./ Заседанията на Общинският съвет се откриват от председателя. При отсъствие на председателя на общинския съвет заседанията се откриват и ръководят от заместник- председателя на съвета, а в случай и на отсъствие на последния от избран от членовете на съвета общински съветник..
/2/. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ След проверка на кворума, определен с чл.27, ал. 2 от ЗМСМА.
/3/. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ След като са налице всички необходими условия за започване на работа.
/4/. /Нов. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ По всяко време в процеса на провеждане на заседанието по искане на общински съветник за проверка на кворума, председателстващият заседанието е длъжен да извър ши проверка на кворума.
/5/. /Нов. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ Проверката на кворума се извършва чрез поименно прочитане на имената на общинските съветници от председателстващият заседанието.
/6/. /Нов. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ Председателят прекъсва временно заседанието, когато в залата няма необходимия кворум. Ако до 30 мин. не се събере необходимият кворум, председателят прекратява заседанието.
Чл. 29. /1/.Заседанията на Общинския съвет се закриват по предложение на председателстващия и след изчерпване на дневния ред.
/2/. Заседанията на Общинския съвет се закриват и по предложение на съветниците след гласуване.
/3/. /Отм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./
/4/./ Отм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./
Чл.30. /1/.Дневният ред на заседанието на Общинския съвет се обсъжда и гласува непосредствено след откриването.
/2/. Приемането му се извършва от съветниците текст по текст.
/3/. /Нов. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ По време на заседанието не могат да бъдат обсъждани въпроси, които не са включени в гласувания дневен ред.
Чл. 31. /1/.В хода на обсъжданията председателстващият дава думата на изказващите се по реда на заявките.
/2/.Съветник не може да се изказва без да му е дадена думата от председателстващия. Думата се иска от място с вдигане на ръка или с предварителна заявка.
Чл. 32. /1/. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ Отделният оратор може да се изказва по един път по точка от дневния ред, като продължителността на изказването не може да превишава три минути,освен ако Общинския съвет не реши друго
/2/. Ако ораторът превишава определеното време, председателстващият го предупреждава и му отнема думата.
/3/. Ако ораторът се отклонява от обсъждания въпрос, председателстващият го предупреждава и му отнема думата.
/4/.Съветникът не може да говори по същество по един и същи въпрос повече от един път.
Чл. 33. /1/.Съветникът има право на реплика по съществото на приключилото изказване.
/2/. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ Репликата е кратко възражение по същество на приключило изказване се прави веднага след изказването и не може да трае повече от две минути.
/3/. По едно и също изказване могат да се правят най-много две реплики.
/4/. Не се допуска реплика на реплика.
/5/. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ След направените реплики съветникът има право на отговор /дуплика/ която не може да трае повече от една минута.
Чл. 34. /1/.Съветникът има право на лично обяснение до една минута когато:
- В изказването е засегнат поименно
- Иска да обясни мотивите за своя отрицателен вот при явно гласуване по време на същото заседание.
/2/. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г., изм. Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г./ Думата за обяснение на отрицателен вот или положителен вот се на съветници които при обсъждане на въпроса не са изразили становище непосредствено след конкретното гласуване на въпроса по същество.
Чл. 35. /1/.По процедурни въпроси думата се дава незабавно.
/2/.Процедурни са всички въпроси, които водят до промяна в начина на протичането на заседанието, определен с приетия дневен ред.
/3/.Процедурните въпроси се излагат за не повече от 2 минути без да се засяга същността на главния въпрос.
Чл. 36. /Изм. Р-е №35, Прот.№5/1.4.2016 г., изм. Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г./ В случаите на ал.2 от предходния член преди гласуване на процедурното предложение думата се дава на съветник, който не е съгласен с направеното предложение. Същият може да се изкаже в рамките на 2 минути.
Чл. 37. /1/Кметът на общината,зам.кметът на общината и кметовете на кметствата се съобразяват с общите правила за работа на Общинския съвет.
/2/. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ Председателят на общинския съвет дава думата за изказване на кмета на общината по негово искане.
/3/. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ Председателят на общинския съвет дава думата за изказване на кметовете на кметства и кметските наместници по тяхно искане при обсъждане на въпроси, отнасящи се до съответните кметства или населени места.
/4/./Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ Изказванията на кмета на общината и кметовете на кметства не може да надвишава 3 минути, освен ако общинският съвет не реши друго .
Чл. 38. /1/. Гражданите имат право да присъстват на заседанията на Общинския съвет.
/2/. Председателят на Общинския съвет е длъжен да осигури условия за присъствие на граждани, представители на неправителствени организации и на медиите.
/3/. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г., Изм. Р-е № 7, Прот. № 2/07.02.2020 г./ Гражданите могат да се изказват на заседанията на Общинския съвет, да отправят питания, становища и предложения от компетентността на Общинския съвет,кмета или Общинската администрация, представляващи обществен интерес след депозиране на писмено заявления за това в деловодството на общинския съвет до деня, предхождащ деня, в който се провежда съответното заседание. Питанията, изказванията, становищата и предложенията могат да бъдат с времетраене до три минути, освен ако общинският съвет не реши друго.
/4/. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г., нов. Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г./ Председателят разглежда по реда на постъпването им в деловодството на общината питанията по предходната алинея, след което и допуснатите с решение на Общински съвет устни такива“. На питанията се отговаря в писмен вид, а по изключение и устно като се спазват формалностите на предходните алинеи за публикуването им включително и в регистъра по чл. 33, ал. 1, т. 4 от ЗМСМА.
/5/. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./Присъстващите на заседанието на общинския съвет са длъжни да спазват установения ред.
/6/. /Нов. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./Извън общинските съветници, останалите присъстващи на заседанието на общинския съвет, които смущават провеждането на заседания, явяват се в нетрезво състояние,нарушават реда за изказване или отправят обидни думи към други лица в залата, се отстраняват от залата.
/3а/. /Нов. Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г./ Питанията и отговорите към тях по предходната алинея, се публикуват на интернет страницата на общинския съвет или на общината и в регистъра по чл. 33, ал. 1, т. 4 в отворен формат, позволяващ директно извличане на текстова информация, и/или в машинночетим отворен формат.
/3б/. / Нов. Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г./ Питания по изключение могат да се отправят и в устна форма на заседанието на общински съвет, след проведено гласуване за допускане за отправено устно питане, по което общински съвет приема решение за допускането му с мнозинство повече от половината от присъстващите съветници. Направените устни питания и отговорите се публикуват на интернет страницата на общинския съвет или на общината и в регистъра по чл. 33, ал. 1, т. 4 от ЗМСМА в отворен формат, позволяващ директно извличане на текстова информация, и/или в машинночетим отворен формат.
Чл. 39. /1/. Председателстващият може да разрешава почивка до 60 минути в рамките на едно заседание.
/2/. Групите на политическите сили, представени в Общинския съвет могат да искат в рамките на едно заседание три почивки до 10 минути,което не може да бъде отказано.
Чл. 40. При възникване на ненормална обстановка за работа на заседанията на Общинския съвет, председателстващият прекъсва заседанието до отстраняване на причините.
Чл. 41. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ След като председателстващия установи, че няма повече желаещи да се изкажат по конкретният въпрос, обявява разискванията за приключили и се преминава към гласуване.
Чл. 42. /1/. Решенията на Общинския съвет се вземат при условията определени с чл.27, ал.3 от ЗМСМА, като начинът на гласуване се определя от съветниците.
/2/. Решенията на Общинския съвет по чл. 21, ал.1, т.1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 16, 17, 20 и по чл. 21 а, ал. 3 се вземат с мнозинство повече от половината от общия брой съветници.
/3/. Решенията на Общинския съвет по чл. 21, ал. 1, т. 6, 7, 8, 9, 10, 14 и 15 се приемат с поименно гласуване, което се отразява в протокола от заседанието.
/4/. /Нов. Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г./ Дневния ред и всички докладни записки и материали към тях, решенията, правилници, наредби, инструкции, декларации, обръщения, питания, отговори и други, се обявяват на населението в предвидените в ЗМСМА и този правилник, форма, ред и срокове.
Чл. 43. /1/. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ Гласуването е лично. Гласува се “за”, “против”, “въздържали се” като след преминаване към гласуване не се допускат изказвания..
/2/.Явното гласуване се извършва чрез вдигане на ръка.
/3/.Най-малко една десета от общия брой на съветниците могат да предложат поименно гласуване. Предложението се гласува без разисквания. Поименното гласуване става като лицето водещо протокола прочита имената на съветниците, които отговарят съответно”за”, “против”, “въздържал се”.
/4/. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ Тайното гласуване се извършва с бюлетини,като начина се определя от Общинския съвет,според конкретния случай. Най-малко една десета от общия брой на съветниците могат да предложат тайно гласуване. Предложението се гласува без разисквания.
Чл. 44./1/. /Изм. Р-е №35, Прот.№5/1.4.2016 г., нов Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г./ За всяко заседание се води протокол от сътрудника на Общинския съвет, а при негово отсъствие от служител от Общинската администрация, посочен от секретаря на общината, в който се записват същността на изявленията, исканията и питанията и др. Протоколът се изготвя от протоколиста в четиридневен срок от провеждане на заседанието на Общинския съвет. Общинските съветници имат право в седемдневен срок от провеждане на заседанието да прегледат протокола и поискат поправки в него в писмен вид до председателя на Общинския съвет. При спор въпроса се решава от Общинския съвет на следващото заседание.
/2/. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ Когато резултатът от гласуването бъде оспорен, то се повтаря. Резултатът от повторното гласуване е окончателен.
Чл. 45./1/. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ За всяко заседание се води пълен протокол от сътрудника на Общинския съвет, а при негово отсъствие от служител от Общинската администрация, посочен от секретаря на общината. Протоколът се изготвя от протоколиста в четиридневен срок от провеждане на заседанието на Общинския съвет. Общинските съветници имат право в седемдневен срок от провеждане на заседанието да прегледат протокола и поискат поправки в него в писмен вид до председателя на Общинския съвет. При спор въпроса се решава от Общинския съвет на следващото заседание.
/2/. Протоколът се подписва от председателя и протоколиста.
/3/. Протоколите се подреждат в специална книга и се съхраняват.Срокът за съхранение се определя според изисквания на нормативните документи.
/4/. Препис от протокола може да иска всеки съветник, кмета на общината, заместник-кметовете и кметовете на кметства. Други лица могат да получат препис само след разрешение, дадено от председателя на Общинския съвет въз основа на писмена молба.
Чл. 46. /Нов. Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г./ Питания:
/1/. Всяко лице може да отправя питания в предвидения в ЗМСМА и този правилник, срокове, форма и ред които имат актуален характер, до кмета на общината, зам. кмета на общината и кметовете на кметства в предвидения в ЗМСМА и този правилник форма и ред..
/2/. Въпросите трябва да са формулирани кратко и ясно и да съдържат само необходимата информация,достатъчна за изясняване на проблема..
/3/.Питанията се представят на председателя на Общинския съвет, който ги администрира, обявява и публикува в предвидения в ЗМСМА и този правилник, срокове, форма и ред, включително ги обявява и публикува заедно с отговорите в публичния електронен регистър на питанията по чл. 33, ал. 1, т. 4 от ЗМСМА..
/4/. Председателя съобщава за постъпилите питания на лицата към който са отправени до деня следващ деня в който е отправено питането..
/5/. Лицето направило питането може да го оттегли, с искане направено в писмена форма.
/6/. След пристъпване към разглеждане на съответното питане, вносителят може да го изложи в рамките на три минути.
/7/. По отговора на питането могат да се провеждат разисквания в сроковете и реда предвидени за разисквания в настоящия правилник.
/8/. Когато на отправено и администрирано питане не се получи отговор, председателят съобщава за това на заседанието на Общинския съвет на лицето, което го е направило.
ГЛАВА ДЕСЕТА
ЗАСЕДАНИЯ НА КОМИСИИТЕ
Чл. 47. /Изм. Р-е №35, Прот.№5/1.4.2016 г., нов Р-е № 104., Прот. № 12/28.06.2024 г./ /1/. Комисиите се свикват на заседания от техния председател по искане на най-малко на една трета от членовете и не по-късно от 2 дни преди деня на провеждане на заседанието. Уведомяването за заседанието на комисията може да бъде направено от председателя на комисията и по телефон, включително мобилен, факс или електронна поща.
/2/. В деня на уведомяването за предстоящото заседание на комисията, председателят е длъжен чрез техническия сътрудник, да публикува на интернет страницата на общинския съвет или на общината в отворен формат, позволяващ директно извличане на текстова информация, и/или в машинночетим отворен формат, дневният ред и материалите към него за всяко предстоящо заседание, като и в същия срок да изпрати на членовете на комисията същите.
Чл. 48. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г. ,нов Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024г./
/1/. Считано от 1 юли 2024 г. заседанията на комисиите се излъчват в реално време в интернет чрез интернет страницата на общинския съвет или на общината и записите от тях се съхраняват на съответната интернет страница на която е осигурен достъп на гражданите до същите.
/2/. Заседанията на комисиите се провеждат в заседателната зала в която заседава Общински съвет Кочериново, а при невъзможност на друго място определено от Председателя на Общински съвет. Заседанията на комисията са редовни, ако на тях присъстват повече от половината от техните членове. Присъствието на членовете на комисията в проведеното заседание на комисията се удостоверява с присъствен лист, който заедно с протокола от проведеното заседание и всички материали и документи, включително докладни записки от същото, се обявяват и публикуват от председателя на комисията, чрез техническия сътрудник, на интернет страницата на общинския съвет или на общината в отворен формат, позволяващ директно извличане на текстова информация, и/или в машинночетим отворен формат.
Чл. 49. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г., нов Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г./ /1/. По предложение на председателят, комисията гласува дневния ред, продължителността на заседанието си и избира протоколист на заседанието. Заседанията на комисиите са открити.
/2/. Председателят на комисията ръководи заседанието и същото се провежда по предвидения в този Правилник ред за провеждане заседания на Общински съвет Кочериново.
/3/. Решенията на комисиите се вземат с обикновено мнозинство, повече от половината от общия брой на присъстващи членове на комисията, при явно гласуване.
/4/. За заседанията на комисиите се води съкратен протокол, в който се отбелязват същността на изявленията, исканията, изказванията, питанията, приетите решения и други.
/5/. На заседанията си комисиите разглеждат въпроси включени в дневния ред, включително разпределените им от председателя на общински съвет, докладни записки.
/6/. След разглеждане на всички въпроси включени в дневния ред, председателят на комисията закрива заседанието.
/7/. Председателят на комисия в срок до два дни след деня в който окончателно е приключило заседанието по съответния дневен ред, обявява и публикува чрез техническия сътрудник, на интернет страницата на общинския съвет или на общината в отворен формат, позволяващ директно извличане на текстова информация, и/или в машинночетим отворен формат, протокола от проведеното заседание, заедно с всички материали и докладни записки на комисията, от проведеното заседание.
Чл. 50. /Изм. Р-е № 35, Прот .№ 5/1.4.2016 г., нов Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г. / /1/. При провеждане на заседанията, комисиите по предложение на членовете им могат, след приемане на решение за това, да включват за разглеждане в дневния ред на съответното заседание допълнителни въпроси чието решаване не търпи отлагане, които не са били включени в предварително обявеният дневен ред.
/2/. Условие за включването на допълнителни въпроси е в дневния ред е материалите за същите да са представени на членовете на комисията, обявени и публикувани на интернет страницата на общинския съвет или на общината в отворен формат, позволяващ директно извличане на текстова информация и/или в машинночетим отворен формат до края на деня предхождащ деня, в който ще бъде проведено съответното заседание на комисията.
Чл. 50а. /Нов Р-е № 83, Прот. № 13/20.11.2020 г./. /1/. При обявени извънредно положение, бедствено положение, извънредна епидемична обстановка или кризисна ситуация, засягащи територията на общината или част от нея, и когато въведените мерки и наложените ограничения, свързани с тях, не позволяват или затрудняват провеждането на присъствени заседания, постоянните комисии могат да провеждат заседания от разстояние при спазване на условията от този Правилник за свикване, кворум и лично гласуване, като се осигурява пряко и виртуално участие чрез видеоконференция чрез технически средства за комуникационна връзка за едновременно предаване и приемане на образ и звук между общинските съветници, намиращи се на различни места, които отговарят на изискванията за мрежова и информационна сигурност и гарантират участието, идентифицирането и начина на гласуване на всеки общински съветник.
/2/. За заседанията по ал. /1/ се изготвя видеозапис върху електронен носител, който се прилага към протокола от заседанието.
/3/. /Нов Р-е № 104., Прот. № 12/28.06.2024 г./ Заседанията по ал.1 се излъчва в реално време в интернет, чрез интернет страницата на общинския съвет или на общината, като записите от заседанията се съхраняват на съответната интернет страница.
/4/. Неприсъственото решение се взема от всички член на съответната Постоянна комисия на една и съща дата посочена с получените материали, като за целта се изготвя образец на формуляр за неприсъствено гласуване с проектите за решения, като общинският съветник отбелязва, начина на гласуване. Формуляра за неприсъствено решение се връща на председателя на Постоянната комисия, респективно Председателя на съвместното заседание на постоянните комисии, в три дневен срок от вземането на самото решение. Общински съветник не върнал формуляра в три дневен срок от датата определена за вземането на решения, не се включва в кворума за определяне на гласуването. Изготвя се протокол от заседанието, като не се провеждат дискусии.
Чл. 51. /Нов Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г./. /1/. Комисиите могат да провеждат съвместни заседания, които се ръководят от един от председателите след прието решение за това.
/2/. При съвместни заседания всяка комисия взема поотделно решение по обсъждания въпрос и внася доклад в Общинския съвет.
Чл. 52. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./. /1/. Становището на комисията по разпределените й преписки се докладва на заседание на общинския съвет от председателя на комисията или от определен от него член.
/2/.В становището се отразяват различните становища по проблема и мнозинството с което е взето решението
Чл. 53. Комисиите работят между заседанията на Общинския съвет.
Чл. 54. /1/.Постоянните комисии могат да образуват работни групи.
/2/. /Изм. Р-е № 128, Прот.№ 15/01.11.2013 г./ В работата си постоянните комисии могат да привличат експерти и консултанти с решение на Общинския съвет.
/3/. /Нов. Р-е № 128, Прот.№15/1.11.2013 г./ Експертите и консултантите по ал.1 в зависимост от обема на извършената работа получават възнаграждение ,определено с решение на Общинския съвет, което се изплаща въз основа на договор, подписан от Кмета на общината. Средствата се осигуряват от общинския бюджет, в рамките на бюджета на общинския съвет.
Чл. 55. /Нов Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г./ Протокола от заседанието на комисията се подписва от председателя и членовете на комисията. При отсъствие на председателя на комисията, заседанието се води от друг член на комисията по реда определен в настоящия Правилник.
Чл. 55а. /Нов Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г./ По решение на членовете на комисията заседанията и могат да бъдат закрити. При провеждане на закрито заседание, председателят на комисията е длъжен да обяви и публикува определените от закона материали, документи и други от проведеното заседание, на интернет страницата на общинския съвет или на общината в отворен формат, позволяващ директно извличане на текстова информация, и/или в машинночетим отворен формат, в установените в този правилник срокове.
ГЛАВА ЕДИНАДЕСЕТА
ПРОЦЕДУРА ЗА ВНАСЯНЕ НА ДОКУМЕНТИ, РАЗГЛЕЖДАНЕТО ИМ И ПРИЕМАНЕ НА РЕШЕНИЯ ПО ТЯХ
Чл. 56. /Нов Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г./. Общинският съвет приема правилници, наредби, решения, инструкции и други по въпроси от местно значение, които Председателя на Общинския съвет чрез техническия сътрудник изпращат на Областния управител, компетентната прокуратура, на кмета на общината, на други определени от закона лица, в 7 дневен срок от приемането им. Всички актове на Общинския съвет се довеждат до знанието на населението чрез обявяването и публикуването им на интернет страницата на общинския съвет или на общината в отворен формат, позволяващ директно извличане на текстова информация, и/или в машинночетим отворен формат, в установените в този правилник срокове. Обявяването и публикуването се извършва от Председателят на Общински съвет, чрез техническия сътрудник.
Чл. 57. /Нов Р-е № 104, Прот.№ 12/28.06.2024 г./. /1/. Право на инициатива за внасяне на наредби, решения, инструкции, внасяне на доклади и други пред Общинския съвет имат общинските съветници, кмета на общината и кметовете на кметства.
/2/. /Изм. Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ В предложението по ал.1, вносителят включва следните части: мотиви, фактическо и правно основание, други документи и елементи, когато закон или подзаконов нормативен акт изисква това Проекто-решение и други.
/3/ /Нов Р-е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./ Предложението по ал.1 се внася в Общинския съвет, където се регистрира.
/4/. /Нов Р-е № 100, Прот. № 15/6.10.2017 г./ След като лицето регистрира предложението си по ал.1, същото, председателя на Общински съвет или председателя на комисия, според спецификата на предложението и внеслото го лице, извършва всички необходими процедури, съгласно указаното от председателя на Общински съвет, за да може предложението и всички материали към него, чрез техническия сътрудник да бъдат обявени в и публикувани на интернет страницата на общинския съвет или на общината в отворен формат, позволяващ директно извличане на текстова информация, и/или в машинночетим отворен формат.
/5/. След извършване на необходимите процедури според спецификата на предложението, се провежда заседание на съответната комисия. Материалите от заседанието на комисията, включително протокола от заседанието и докладната записка се обявяват и публикуват на интернет страницата на общинския съвет или на общината в отворен формат, позволяващ директно извличане на текстова информация, и/или в машинночетим отворен формат, в установените в този Правилник срокове от председателя на съответната комисия, чрез техническия сътрудник.
/6/. При внасяне на предложения за приемане или изменение на правилници наредби и други, при които следва да бъдат спазени разпоредбите на чл.26 от Закона за нормативните актове, всички процедури по гореописаният закон и свързаните с него разпоредби на други закони, се извършват от лицето внесло предложението до приключване на процедурите по чл.26, ал.5 от Закона за нормативните актове.
/7/. /Нов Р-е № 100, Прот. № 15/6.10.2017 г./ След извършване на всички необходими процедури, лицето направило предложението представя на председателя на Общинския съвет всички документи, от извършените процедури.
Чл. 58. /Нов Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г./ /1/Председателят в тридневен срок от постъпването на предложенията по чл.57, ал.6 от настоящият Правилник ги разпределя между постоянните комисии съобразно тяхната компетентност като при нужда определя постоянната комисия, която ще бъде водеща за съответния случай.
/2/. Възражения по разпределението на проектите за решения могат да правят председателите на комисии пред председателя на съвета в тридневен срок от уведомяването им. Той се произнася по направените възражения в същия срок.
/3/. Председателя на комисия организира и координира обсъждането на внесения материал на заседание на комисията, следи за спазването на сроковете, и изготвянето на всички необходими документи относно внесения материал. Председателя на комисия в срок до два дни след деня в който окончателно е приключило заседанието на комисията на което е разгледан съответния материал, обявява и публикува чрез техническия сътрудник, на интернет страницата на общинския съвет или на общината в отворен формат, позволяващ директно извличане на текстова информация, и/или в машинночетим отворен формат, протокола от проведеното заседание, заедно с всички материали и докладна записка на комисията по разгледания въпрос.
Чл. 59. /1/.В своите доклади комисиите се произнасят по законосъобразността, целесъобразността и финансовото осигуряване на проекта.
Чл. 60./1/. /Изм. Р-е №35, Прот.№5/1.4.2016 г., нов. Р-е № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г./ /1/. Председателят на Общински съвет включва като точката в дневния ред на предстоящото заседание съответния материал след представянето му от вносителя и/или постоянната комисия, в случай, че материала е представен на Председателя на Общински съвет минимум осем дни преди провеждане на заседание на Общински съвет. Проектът за решение се разглежда и подлага на гласуване независимо от становището на водещата комисия.
/2/ /Изм. Р-е № 100, Прот 15/6.10.2017 г./ Председателят на Общински съвет следи, а при необходимост публикува и обявява в интернет страницата на общинския съвет или на общината в отворен формат, позволяващ директно извличане на текстова информация, и/или в машинночетим отворен формат, най-късно в седем дневен срок преди провеждане на заседанието на Общински съвет Кочериново всички материали за предстоящото заседание.
/3/. Председателят на Общински съвет, чрез техническия сътрудник изпраща всички материали за предстоящото заседание на общински съвет на членовете на съвета, по електронен път или на хартиен носител най-късно в седем дневен срок преди провеждане на заседанието на Общински съвет Кочериново.
При необходимост от приемане на неотложни решения материалите могат да бъдат представени и в деня на заседанието на Общински съвет до откриването му.
/4/ Проектът за решение се обсъжда и гласува, след като общинският съвет изслуша становището на водещата комисия, становището на вносителя и становищата на други комисии, на които той е бил разпределен.
/5/ /Изм. Р-е №100, Прот 15/6.10.2017 г./ По внесен за разглеждане в Общинския съвет проект за правилник, програма, наредба и инструкция и за изменението, допълнението или отмяната им, Общинския съвет приема решения, при спазване на разпоредбите на Закона за нормативните актове, Административно процесуалният кодекс, настоящия Правилник и останалата нормативна уредба на Република България.
/6/ /Изм. Р-е № 100, Прот 15/6.10.2017 г./ При необходимост по решение на Общински съвет, направените предложения могат да бъдат върнати на направилите предложенията и/или на комисиите, за обсъждане на допълнително постъпилите предложения, включително и по повод извършени процедури.
/7/ Кметът на общината или общински съветник могат да предлагат за включване в дневния ред на неотложни въпроси, които следва да бъдат разгледани и по които следва да се приеме решение. Включването в дневния ред на неотложни въпроси, разглеждането им и приемането на решения по същите се извършва при спазване разпоредбите на ЗМСМА, останалата нормативна уредба на Република България и настоящия Правилник
/8/. Когато комисия не разгледа в едномесечен срок определен материал, разпределен от председателя на Общински съвет, същия се включва в дневния ред на първото заседание на Общински съвет, след изтичане на срока.
/9/. По изключение Председателят на Общински съвет, може да включи в дневния ред на дадено заседание на Общински съвет материали без последните да се разпределяни на съответната комисия, по които Общински съвет може да приеме решение, спазвайки законоустановените в ЗМСМА, останалата нормативна уредба на Република България и настоящия Правилник, правила.
/10/. Постоянните комисии следят за изпълнение на решенията, взети по техни предложения.
ГЛАВА ДВАНАДЕСЕТА
НОРМИ И ПОВЕДЕНИЕ НА ОБЩИНСКИЯ СЪВЕТНИК ПО ВРЕМЕ НА ЗАСЕДАНИЕ
Чл. 61. Общинският съветник по време на заседание няма право:
- Да прекъсва изказващите се;
- Да отправя лични нападки, оскърбления, думи или заплахи против когото и да било;
- Да разгласява данни, отнасящи се до личния живот на гражданите.
- Да има непристойно поведение и да извършва действия нарушаващи реда на заседанието.
Чл. 62. По отношение на общинските съветници могат да се прилагат следните дисциплинарни норми.
- Напомняне
- Забележка
- Отнемане на думата
- Отстраняване от заседателната зала до гласуването.
Чл. 63. Дисциплинарните норми се прилагат от председателстващият и спрямо съветник, който се отклони от предмета на разискванията или нарушава реда на заседанието.
Чл. 64. /1/.Забележката се отправя от председателстващия спрямо съветник, на когото вече е направено напомняне на същото заседание,но продължава да нарушава реда.
/2/. Забележка се прави и на съветник, който се е обърнал към друг съветник или гост на заседанието с оскърбителни думи или заплахи.
Чл. 65. Председателстващият отнема думата на съветник,който:
- След налагане на “напомняне” или “забележка”, продължава да нарушава реда.
- След изтичане на времето за изказване продължава изложението си без това да му е разрешено и въпреки напомнянето на председателстващия
Чл. 66. Председателстващият може да отстрани до гласуването съветник, който:
- Възразява против наложената дисциплинарна мярка по груб и непристоен начин
- Призовава към насилие
- Оскърбява Общинският съвет
Чл. 67. Възражение против наложена санкция може да се прави от името на съответната група или на съветника, което се гласува от Общинския съвет по реда на процедурните предложения.
ГЛАВА ТРИНАДЕСЕТА
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
Параграф 1 - /изр.1 Изм.Реш.№62, Прот.8/3.6.2016 г. изр.2 Изм.Реш №101, Прот 12/7.10.2016 г./ Настоящият Правилник може да се променя от Общинския съвет по предложение на всеки един общински съветник. Поправките се утвърждават с решение на повече от половината от присъстващите общински съветници
Параграф 2 – Настоящият Правилник е приет с решение № 18, Протокол № 6 от 30.12.2011 год. и отменя Правилника за работа на Общински съвет – Кочериново, приет с Решение № 2, Протокол № 2 от 26.11.2007 година.
Актуализации:
- 06.03.2012г.
- 06.07.2012 г
- 01.11.2013 г.
- Последно променен на Сряда, 09 Юли 2014 14:09
- /Изм. Р - е № 35, Прот. № 5/1.4.2016 г./
- /Изм.Р- е № 62, Прот. № 8/3.6.2016 г./
- /Изм. Р–е № 34, Прот. 4/02.03.2018 г./
- /Изм. Р-е № 7, Прот. № 2/07.02.2020 г./
- /Доп. Р-е № 83, Прот. № 13/20.11.2020 г./
- /Изм. Р-е № от 06.02.2024 г. /
- / Изм. и доп. Реш. № 104, Прот. № 12/28.06.2024 г./